Breadcrumb Abstract Shape
Breadcrumb Abstract Shape
Breadcrumb Abstract Shape

Cestná sieť v Bratislavskom kraji: Aktuálne opravy a plány

„Bratislavský samosprávny kraj (BSK) intenzívne pracuje na zlepšovaní kvality ciest, mostov a dopravnej infraštruktúry,“ hovorí riaditeľ odboru dopravy BSK Michal Halabica v podcaste priblížil, ako prebiehajú opravy, aké technológie sa využívajú a aké sú plány na najbližšie roky.

„Doprava je jedným z najdôležitejších faktorov ovplyvňujúcich kvalitu života. Bratislavský samosprávny kraj sa preto zameriava na komplexnú rekonštrukciu ciest, inovatívne technologické riešenia a systematické investície do dopravnej infraštruktúry.“

Pozrite si podcast:

Komplexné rekonštrukcie namiesto dočasných opráv

Podľa Michala Halabicu kraj upúšťa od krátkodobých opráv malých úsekov. Namiesto toho investuje do komplexných rekonštrukcií: „Nejdeme cestou výmeny piatich centimetrov asfaltu na niekoľko stovkách metrov. Robíme kompletné opravy niekoľkokilometrových úsekov, aby to malo logiku a dlhšiu životnosť.“ Samosprávny kraj pritom využívajú moderné technológie, ako napríklad recyklácia za horúca alebo za studena. Táto metóda okrem dlhšej životnosti povrchu je tiež šetrná k životnému prostrediu.

Jednou z priorít kraja je aj rekonštrukcia mostov. Ako uviedol Halabica, „župa za rok zrekonštruuje približne 7 až 8 mostov. Tie, ktoré boli v havarijnom stave, sme už opravili.“ V posledných rokoch sa zrealizovali rozsiahle opravy mostov na Záhorí aj ponad diaľnice. Ich rekonštrukcia si vyžaduje tiež koordináciu s Národnou diaľničnou spoločnosťou, aby sa minimalizovali dopravné obmedzenia.

Budúcnosť dopravy: Tunel Karpaty a obchvat Malokarpatska

Jedným z veľkých projektov do budúcnosti je tunel Karpaty, ktorý má pomôcť odkloniť tranzitnú dopravu z Bratislavy. „Podľa našich prepočtov bude jeho realizácia potrebná do roku 2050. Bude to však náročný projekt,“ hovorí Halabica. Okrem tunela Karpaty sa kraj zameriava aj na nové obchvaty. V príprave je druhá etapa obchvatu Chorvátskeho Grobu a Malokarpatský obchvat, ktorý zahŕňa obchvaty Svätého Jura, Pezinka či Modry.

Významnou zmenou v dopravnej infraštruktúre bol vznik diaľnic D4 a R7. Hoci sú už otvorené, stále chýba dôležitá križovatka s D1. „Spolupráca s Národnou diaľničnou spoločnosťou pri tomto projekte je veľmi dobrá. Zhotoviteľ dodržiava harmonogram a križovatka by mala byť už tento rok dokončená,“ potvrdil Halabica.