Umožniť to má zákon o mimoriadnych opatreniach pre strategické investície a pre výstavbu TEN-T, ktorý schválila vláda na svojom rokovaní v stredu 14. februára 2024.
Návrh zákona upravuje podmienky na prípravu, uskutočňovanie a dokončovanie investičných projektov. Takých, ktoré sú strategickou investíciou a ich realizácia je vo verejnom záujme. Pôjde najmä o investície financované z verejných zdrojov.
Zákon má uľahčiť investorom, ktorými môžu byť štát alebo vybrané subjekty verejnej správy či spoločnosti vo vlastníctve štátu, uskutočniť investície, ktoré budú pre Slovensko významné. Zmeny by sa mali dotknúť napríklad vyvlastňovacieho konania, povoľovacích procesov i verejného obstarávania strategicky významných projektov.
Návrh zákona upravuje aj oblasť povoľovania hlavných koridorov siete TEN-T, teda také, ktoré majú medzinárodný či nadnárodný význam – diaľnice a železničné trate. Úpravy sa týkajú napríklad postupov a podmienok pri udeľovaní povolení i postupov pri cezhraničnom obstarávaní.
Podrobnosti zákona
Ministerstvo dopravy Slovenskej republiky predložilo na rokovanie vlády SR návrh zákona o mimoriadnych opatreniach pre strategické investície a výstavbu transeurópskej dopravnej siete (TEN-T), ako aj o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej „návrh zákona“). Tento návrh vychádza z programového vyhlásenia vlády a uznesení vlády SR č. 583/2021 a 675/2023, s cieľom transponovať smernicu Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2021/1187 z 7. júla 2021 o opatreniach na pokrok v realizácii TEN-T (ďalej „smernica“).
Strategicky významné projekty v oblastiach ako doprava, hospodárstvo, zdravotníctvo, energetika a bezpečnosť Slovenska (investície) čelia pomalej realizácii kvôli časovo náročným povoľovacím procesom a verejnému obstarávaniu. Nedostatok infraštruktúry v týchto oblastiach bráni Slovensku v plnení svojich úloh a znižuje záujem investorov, čo má negatívny vplyv na ekonomiku a blahobyt obyvateľstva.
Návrh zákona má za cieľ uľahčiť realizáciu strategických investícií pre Slovenskú republiku a jej verejné subjekty, zefektívniť majetkovoprávne vysporiadanie, povoľovacie procesy a verejné obstarávanie strategických projektov. Tiež rieši dlhé vyvlastňovacie konania a administratívne prekážky, ktoré bránia včasnej príprave a realizácii projektov.
Okrem toho návrh zákona transponuje smernicu a upravuje povoľovacie procesy a cezhraničné obstarávanie pre projekty TEN-T, ktoré sú kľúčové pre dopravnú infraštruktúru Slovenska. Zákon zavádza opatrenia na zjednodušenie a urýchlenie procesov s cieľom podporiť včasné dokončenie projektov TEN-T do štyroch rokov.
Medzi opatrenia patrí možnosť vlády rozhodnúť o strategickom význame investície, vydanie osvedčenia o významnej investícii príslušným ministerstvom, vylúčenie niektorých úprav zákona o verejných prácach, predkupné právo investora, zjednodušenie prístupu na cudzie pozemky pre prípravné práce, a iné.
Cieľom návrhu zákona je aj urýchlenie transpozície smernice, na ktorú Slovensko dostalo formálne oznámenie od Európskej komisie kvôli oneskoreniu v transpozícii. Návrh zákona predstavuje dôležitý krok k zlepšeniu infraštruktúrneho rozvoja Slovenska a zabezpečeniu jeho ekonomického a sociálneho rastu.
Návrh zákona predstavuje opatrenie, ktoré má za cieľ uľahčiť realizáciu strategicky významných investícií pre Slovenskú republiku, zastúpenú štátnymi orgánmi, obcami, vyššími územnými celkami, právnickými osobami so 100% majetkovou účasťou štátu, vyššieho územného celku alebo obce, právnickými osobami zriadenými zákonom alebo štátnym orgánom, a združeniami právnických osôb, ktorých členmi sú výlučne tieto právnické osoby (ďalej len „investor“). Hlavným cieľom je zefektívniť:
a) Majetkovoprávne vysporiadanie pozemkov a stavieb pre prípravu výstavby projektov dôležitých z hľadiska dopravy, hospodárstva, zdravotníctva, energetiky, obrany a bezpečnosti Slovenskej republiky, b) Povoľovacie procesy pre schválenie strategicky významných projektov, c) Verejné obstarávanie pre tieto projekty.
Zdĺhavé majetkovoprávne vysporiadanie, povoľovacie procesy a verejné obstarávanie komplikujú a predlžujú prípravu a realizáciu rozsiahlych stavieb alebo ich rekonštrukcií, ktoré sú kľúčové pre Slovensko. Tieto prekážky zahŕňajú dlhotrvajúce vyvlastňovacie, stavebné a kolaudačné konania, ako aj zdĺhavé konania na katastrálnych úradoch a súdoch, čo bráni zvýšeniu blahobytu obyvateľstva a odrádza zahraničných investorov od umiestňovania veľkých investícií na Slovensku.
Ďalším dôležitým cieľom návrhu zákona je transponovanie relevantnej smernice EÚ a s tým súvisiace zjednodušenie postupov a podmienok pri udeľovaní povolení, ako aj pri cezhraničnom obstarávaní projektov transeurópskej dopravnej siete (TEN-T), aby sa podporil pokrok v realizácii kľúčových dopravných koridorov na Slovensku.
Príprava veľkých stavebných projektov a získavanie potrebných pozemkov obvykle vyžaduje osobitnú právnu úpravu alebo aspoň zjednodušené postupy aj v iných krajinách. Toto je spôsobené významným vplyvom, ktorý majú takéto stavby na ekonomický, kultúrny a demografický vývoj celých regiónov, ba dokonca štátov. Pri hľadaní vhodných postupov je nevyhnutné rešpektovať práva na vlastníctvo nehnuteľností, chránené ústavami demokratických krajín, avšak súčasne je potrebné zamedziť tomu, aby individuálne záujmy prevážili nad záujmom spoločnosti do takej miery, že by to brzdilo celospoločenský rozvoj. Návrh zákona sa snaží riešiť tento konflikt spôsobom, ktorý je v medzinárodnom kontexte považovaný za bežný.
Návrh zákona zahŕňa nasledujúce opatrenia:
Umožnenie vláde Slovenskej republiky hodnotiť a rozhodovať o tom, či je plánovaná investícia považovaná za strategickú, zohľadňujúc potreby štátu, zabezpečenie obrany a bezpečnosti, prínos pre ekonomiku alebo predchádzanie dlhodobým environmentálnym škodám. Toto opiera o ústavne definovanú právomoc vlády v oblasti hospodárskej a sociálnej politiky.
Povolenie príslušným ministerstvám, alebo v prípade ich neexistencie Ministerstvu dopravy Slovenskej republiky, preskúmať zákonné podmienky investície a v prípade splnenia týchto podmienok vydať osvedčenie o významnej investícii.
Vylúčenie požiadaviek zákona o verejných prácach, vrátane potreby štátnej expertízy a štúdie uskutočniteľnosti pre strategické investície.
Zavedenie predkupného práva pre investora na pozemky a stavby, kde sa má investícia realizovať, čím sa predchádza špekulatívnym prevodom týchto pozemkov.
Umožnenie vstupu na súkromné pozemky a do objektov za účelom vykonávania potrebných prípravných, prieskumných a zisťovacích prác súvisiacich s prípravou strategických investícií, ako sú hydrogeologické, archeologické, geodetické či pyrotechnické prieskumy, čo zabezpečí plynulý a včasný priebeh prípravných prác.
Návrh zákona obsahuje opatrenia zamerané na zjednodušenie a urýchlenie procesov súvisiacich s prípravou a realizáciou veľkých investičných projektov, ktoré sú strategicky významné pre Slovenskú republiku. Tieto opatrenia zahŕňajú:
Umožnenie použitia geometrického plánu bez jeho overenia katastrálnym úradom pre účely vypracovania znaleckých posudkov a vyvlastnenia pozemkov. Toto opatrenie by malo skrátiť prípravnú fázu stavebných projektov o niekoľko mesiacov.
Zavedenie povinnosti pre správcov pozemkov a stavieb v štátnom vlastníctve, verejnoprávnych inštitúcií a Slovenského pozemkového fondu predať alebo vymeniť pozemky potrebné pre realizáciu investičných projektov. Táto povinnosť už existuje v súčasnom práve v prípade reštitúcií a výstavby diaľnic.
Zánik práv tretích osôb k nehnuteľnostiam s výnimkou práv investorov, ktorí získajú osvedčenie o významnej investícii. Toto opatrenie eliminuje možné právne prekážky a obštrukcie pri realizácii projektov.
Umožnenie investorom, ktorí sú účastníkmi vyvlastňovacieho a povoľovacieho konania, používať osvedčenie ako dôkaz o ich osobitnom postavení. Tým sa zjednoduší a urýchli proces schvaľovania projektov.
Zavedenie inštitútu predbežnej držby, ktorý umožňuje vyvlastňovaciemu orgánu rozhodnúť o predbežnom vlastníctve nehnuteľnosti pre konkrétne projekty, čím sa urýchľuje príprava a začatie stavebných prác.
Možnosť nevyžadovať dokladovanie vlastníckych práv k pozemkom v stavebnom konaní, ale až v konaní o kolaudácii. Toto umožňuje začať s investíciami skôr, bez čakania na administratívne procesy.
Umožnenie vyvlastňovaciemu orgánu vydávať tzv. medzitýmne rozhodnutia o vyvlastnení, ak nie sú splnené len podmienky na určenie výšky náhrady, čím sa zrýchľuje celý proces vyvlastňovania.
Skrátenie lehôt v povoľovacích konaniach a vylúčenie možnosti použitia procesných predpisov pre obštrukcie a zdržovanie konania, čím sa zvyšuje efektívnosť schvaľovacích procesov.
Vypustenie inštitútu žiadosti o nápravu v procese verejného obstarávania, čo vedie k ďalšiemu zjednodušeniu a urýchleniu postupov.
Tieto opatrenia sú navrhnuté tak, aby zabezpečili efektívnejšiu prípravu a realizáciu investičných projektov, ktoré sú dôležité pre rozvoj a infraštruktúru Slovenskej republiky, pri súčasnom zohľadnení a ochrane práv dotknutých strán.
Návrh zákona zavádza fikciu zamietnutia námietok, ak nie sú vyriešené v zákonom stanovenej lehote, čo má urýchliť celé konanie. Tento návrh sa delí niektoré aspekty so zákonom č. 371/2021 Z. z. o významných investíciách, ale rozširuje rozsah na širšie spektrum projektov v rôznych oblastiach, ktoré môžu byť realizované len verejnými investormi. Návrh umožňuje vydanie dvoch druhov osvedčení pre jednu investíciu – podľa zákona o významných investíciách a podľa tohto návrhu zákona, pričom sa uprednostní tento návrh pre jeho širšie oprávnenia.
Cieľom je tiež adaptácia smernice prostredníctvom úpravy procesov povolenia a cezhraničného obstarávania pre projekty TEN-T, ktoré sú považované za hlavné dopravné koridory s medzinárodným alebo národným významom. Návrh stanovuje určené orgány s informačnou povinnosťou a zabezpečuje dokončenie projektov TEN-T do štvorročnej lehoty, ktorá nezahŕňa obdobie konaní o opravných prostriedkoch a súdnych sporov.
Projekty TEN-T sú v prílohe č. 1 definované širšie, než sú minimálne požiadavky smernice, čo umožňuje členským štátom EÚ. Tieto projekty budú mať prednosť vo všetkých relevantných procesoch, čo zabezpečí dodržanie štvorročnej lehoty pre schválenie. Rekodifikácia v rokoch 2021 – 2022 ovplyvnila územné plánovanie a výstavbu a presunula kompetencie na Úrad pre územné plánovanie a výstavbu SR, čo negatívne ovplyvnilo transpozíciu smernice. Vzhľadom na oneskorenie transpozície vydala Európska komisia formálne oznámenie, čím zvýšila tlak na urýchlené prijatie návrhu zákona v legislatívnom procese.
Zdroj: Vláda SR, Foto: Michal Feik
Na našej webovej stránke používame súbory cookie, aby sme vám poskytli čo najrelevantnejšie údaje s tým, že si zapamätáme len základné údaje. Kliknutím na „Súhlasím“ súhlasíte s používaním všetkých súborov cookie. Môžete však navštíviť „Nastavenia súborov cookie“ a poskytnúť kontrolovaný súhlas pre jednotlivé body. View more
Cookies settings
Súhlasím
Omietnutie
Zásady ochrany osobných údajov
Privacy & Cookies policy
Cookies list
Cookie name
Active
SOŠ gastronómie a hotelových služieb, Farského 9, Bratislava 85101, IČO: 17054281
ako prevádzkovateľ poskytuje za účelom dodržiavania spravodlivosti
a transparentnosti voči dotknutým osobám toto oboznámenie dotknutej osoby
o spracovaní osobných údajov podľa článkov 13 a 14 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „Nariadenie“) a § 19 zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov
pod názvom
ZÁSADY OCHRANY OSOBNÝCH ÚDAJOVÚčel spracúvania osobných údajov v Evidencii účtovných a daňových dokladov:
V rámci činnosti dochádza ku spracúvaniu osobných údajov pri spracovaní účtovných dokladov a agendy spojenej s jej spracovaním
Okruh dotknutých osôb: fyzické osoby – klienti, zamestnanci
Zoznam osobných údajov: meno, priezvisko, titul, adresa trvalého pobytu, adresa prechodného pobytu, telefónne číslo, e-mailová adresa, dátum narodenia, druh a číslo dokladu totožnosti, podpis, číslo bankového účtu fyzickej osoby
Právny základ spracúvania osobných údajov: zákon č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov, zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov, zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, zákon č. 152/1994 Z. z. o sociálnom fonde a o zmene a doplnení zákona č. 286/1992 Zb. o daniach z príjmov v znení neskorších predpisov, zákon č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov
Kategórie príjemcov: sociálna poisťovňa, zdravotné poisťovne, daňový úrad a subjekty, ktorým osobitný predpis zveruje právomoc rozhodovať o právach a povinnostiach fyzických osôb: súdy, orgány činné v trestnom konaní
Prenos osobných údajov do tretích krajín sa nerealizuje.
Lehoty na vymazanie osobných údajov:
Účtovné doklady
10 rokov
Automatizované rozhodovanie vrátane profilovania sa neuskutočňuje.
z dôvodu dodržiavania zásady minimalizácie sú všetky Vami poskytnuté osobné údaje nevyhnutnou zákonnou požiadavkou pre naplnenie účelu ich spracúvania.
Účel spracúvania osobných údajov v Evidencii došlej a odoslanej pošty a v správe registratúry:
V rámci činnosti dochádza ku spracúvaniu osobných údajov pri evidencii došlej a odoslanej posty a úkony spojené so správou registratúry
Okruh dotknutých osôb: fyzické osoby – adresáti, zamestnanci
Zoznam osobných údajov: Osobné údaje nachádzajúce sa v súboroch všetkých registratúrnych záznamov pochádzajúcich z činnosti spoločnosti a všetkých záznamov spoločnosti doručených, ktoré boli zaevidované v registratúrnom denníku a bolo im pridelené číslo spisu: meno, priezvisko, titul, trvalý pobyt, dátum narodenia, číslo občianskeho preukazu
Právny základ spracúvania osobných údajov: Zákon č. 395/2002 Z.z. o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, Zákon č. 305/2013 Z.z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov ( zákon o e-Governmente) a Zákon 596/2003 Z.z. o o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Zákon 71/1967 Zb. o správnom konaní
Kategórie príjemcov: subjekty, ktorým osobitný predpis zveruje právomoc rozhodovať o právach a povinnostiach fyzických osôb: súdy, orgány činné v trestnom konaní
Prenos osobných údajov do tretích krajín sa nerealizuje.
Lehoty na vymazanie osobných údajov:
Registratúrny denník
10 rokov
Bežná korešpondencia
3 roky
Automatizované rozhodovanie vrátane profilovania sa neuskutočňuje.
z dôvodu dodržiavania zásady minimalizácie sú všetky Vami poskytnuté osobné údaje nevyhnutnou zákonnou požiadavkou pre naplnenie účelu ich spracúvania.
Účel spracúvania osobných údajov v Evidencii žiakov:
V rámci činnosti dochádza ku spracúvaniu osobných údajov v evidencii žiakov
Okruh dotknutých osôb: Žiaci, Zákonní zástupcovia žiakov
Zoznam osobných údajov: meno, priezvisko, titul, rodné priezvisko, dátum a miesto narodenia, bydlisko, štátna príslušnosť, národnosť, údaje o fyzickom a duševnom zdraví, údaje o mentálnej úrovni vrátane výsledkov pedagogicko-psychologickej a špeciálno-pedagogickej diagnostiky, údaje o zákonnom zástupcovi (meno, priezvisko, titul, bydlisko, adresa zamestnávateľa, telefón), rok školskej dochádzky, fotografia
Právny základ spracúvania osobných údajov: Zákon č. 245/2008 Z .z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, Zákon č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a zmene a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, Zákon č. 597/2003 Z. z. o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských zariadení, Zákona č. 345/2012 Z. z. o niektorých opatreniach v miestnej štátnej správe a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Zákon č. 184/2009 Z. z. o odbornom vzdelávaní a príprave a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Zákon č. 318/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, Zákon 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov
Kategórie príjemcov: Zriaďovateľ - Zákon č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a zmene a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, Zákon č. 597/2003 Z. z. o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských zariadení, Zákon č. 345/2012 o niektorých opatreniach v miestnej štátnej správe a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky, Dátové centrum rezortu školstva – Rezortný informačný systém, NÚCEM, Štátna školská inšpekcia - Príslušné zákony (Zákon č. 597/2003 Z. z. o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských zariadení, Zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, e)Zákon č. 184/2009 Z. z. o odbornom vzdelávaní a príprave a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Zákon č. 318/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov) a subjekty, ktorým osobitný predpis zveruje právomoc rozhodovať o právach a povinnostiach fyzických osôb: súdy, orgány činné v trestnom konaní
Prenos osobných údajov do tretích krajín sa nerealizuje.
Lehoty na vymazanie osobných údajov:
Triedna kniha
10 rokov
Triedna výkaz
60 rokov od narodenia žiaka
Protokol o komisionálnych skúškach
20 rokov
Rozvrh hodín
5 rokov
Učebné plány, učebné osnovy
10 rokov
Neprevzaté vysvedčenia
5 rokov
Písomné práce žiakov
do konca príslušného šk. roka
Automatizované rozhodovanie vrátane profilovania sa neuskutočňuje.
z dôvodu dodržiavania zásady minimalizácie sú všetky Vami poskytnuté osobné údaje nevyhnutnou zákonnou požiadavkou pre naplnenie účelu ich spracúvania.
Účel spracúvania osobných údajov - Fotografie:
V rámci činnosti dochádza ku zverejňovaniu fotografií na webovom sídle školy a na sociálnych sieťach za účelom prezentácie.
Okruh dotknutých osôb: fyzické osoby – zamestnanci, žiaci a účastníci akcií
Zoznam osobných údajov: meno, priezvisko, titul, pracovné zaradenie, fotografia
Právny základ spracúvania osobných údajov: súhlas dotknutej osoby
Kategórie príjemcov subjekty, ktorým osobitný predpis zveruje právomoc rozhodovať o právach a povinnostiach fyzických osôb: súdy, orgány činné v trestnom konaní
Prenos osobných údajov do tretích krajín sa nerealizuje.
Lehoty na vymazanie osobných údajov:
fotografie
po dobu trvania školského roku
Automatizované rozhodovanie vrátane profilovania sa neuskutočňuje.
Dotknutá osoba má právo kedykoľvek odvolať súhlas so spracovaním osobných údajov, ktoré sa jej týkajú. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov založeného na súhlase pred jeho odvolaním; pred poskytnutím súhlasu musí byť dotknutá osoba o tejto skutočnosti informovaná. Dotknutá osoba môže súhlas odvolať rovnakým spôsobom, akým súhlas udelila.
Účel spracúvania osobných údajov v Evidencii zmlúv:
V rámci činnosti dochádza ku spracúvaniu osobných údajov, ktoré je nevyhnutné na plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá osoba, alebo na vykonanie opatrenia pred uzatvorením zmluvy na základe žiadosti dotknutej osoby
Okruh dotknutých osôb: fyzické osoby – zmluvná strana
Zoznam osobných údajov: meno, priezvisko, titul, trvalý/prechodný pobyt, číslo účtu fyzickej osoby, názov banky, číslo občianskeho preukazu, údaje týkajúce sa predmetu zmluvy
Právny základ spracúvania osobných údajov: § 13 ods. 1 písm. b) zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov
Kategórie príjemcov: subjekty, ktorým osobitný predpis zveruje právomoc rozhodovať o právach a povinnostiach fyzických osôb: súdy, orgány činné v trestnom konaní
Prenos osobných údajov do tretích krajín sa nerealizuje.
Lehoty na vymazanie osobných údajov:
zmluvy
10 rokov
Automatizované rozhodovanie vrátane profilovania sa neuskutočňuje.
z dôvodu dodržiavania zásady minimalizácie sú všetky Vami poskytnuté osobné údaje nevyhnutnou zmluvnou požiadavkou pre naplnenie účelu ich spracúvania.
Účel spracúvania osobných údajov v Evidencii prianí a sťažností:
V rámci činnosti dochádza ku spracúvaniu osobných údajov pri vybavovaní sťažností podľa zákona č. 9/2010 Z.z o sťažnostiach v znení zákona č. 289/2012 Z.z., vybavovanie prianí
Okruh dotknutých osôb: fyzické osoby – sťažovateľ, fyzické osoby – zástupca sťažovateľa, iné fyzické osoby – ktorých osobné údaje sú nevyhnutné na vybavovanie sťažností
Zoznam osobných údajov: meno, priezvisko a adresa trvalého a prechodného pobytu sťažovateľa, adresa sťažovateľa na doručovanie v elektronickej forme, telefónne číslo, ďalšie osobné údaje zistené alebo predložené v priebehu vybavovania sťažnosti
Právny základ spracúvania osobných údajov: Zákona č. 9/2010 Z.z o sťažnostiach v znení zákona č. 289/2012 Z.z., vybavovanie prianí
Kategórie príjemcov: Sťažovateľ a iné osoby, ktorých sa sťažnosť týka, orgány verejnej správy a iné osoby v rámci poskytovania súčinnosti podľa príslušných právnych predpisov, subjekty, ktorým osobitný predpis zveruje právomoc rozhodovať o právach a povinnostiach fyzických osôb: súdy, orgány činné v trestnom konaní
Prenos osobných údajov do tretích krajín sa nerealizuje.
Lehoty na vymazanie osobných údajov:
Sťažnosti
10 rokov
Automatizované rozhodovanie vrátane profilovania sa neuskutočňuje.
z dôvodu dodržiavania zásady minimalizácie sú všetky Vami poskytnuté osobné údaje nevyhnutnou zákonnou požiadavkou pre naplnenie účelu ich spracúvania.
Účel spracúvania osobných údajov v Knihe návštev:
V rámci činnosti dochádza ku spracúvaniu osobných údajov pri identifikácii fyzickej osoby pri jednorazovom vstupe, evidencia pohybu osôb a ochrana majetku a osôb
Okruh dotknutých osôb: fyzické osoby – návšteva
Zoznam osobných údajov: meno, priezvisko, číslo občianskeho preukazu/služobného preukazu, čas príchodu a odchodu
Právny základ spracúvania osobných údajov: oprávnený záujem prevádzkovateľa
Kategórie príjemcov: subjekty, ktorým osobitný predpis zveruje právomoc rozhodovať o právach a povinnostiach fyzických osôb: súdy, orgány činné v trestnom konaní
Prenos osobných údajov do tretích krajín sa nerealizuje.
Lehoty na vymazanie osobných údajov:
Kniha návštev
5 rokov
Automatizované rozhodovanie vrátane profilovania sa neuskutočňuje.
Hlavným oprávneným záujmom je ochrana majetkových, finančných a iných záujmov prevádzkovateľa a taktiež ochrana majetku, života a zdravia dotknutých osôb.
Účel spracovania osobných údajov v evidencii vymáhania pohľadávok
V rámci činností dochádza k spracovaniu osobných údajov za účelom vymáhania pohľadávok.
Okruh dotknutých osôb: fyzické osoby – dlžníci
Zoznam osobných údajov: meno, priezvisko, titul, trvalý/prechodný pobyt, číslo občianskeho preukazu, výška dlhu
Právny základ spracovania osobných údajov: Zmluva, Zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, Zákon č. 233/1995 Z. z. o súdnych exekútoroch a exekučnej činnosti (Exekučný poriadok)
Kategórie príjemcov: Exekútor - Zákon č. 233/1995 Z. z. o súdnych exekútoroch a exekučnej činnosti (Exekučný poriadok ) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, Súdy, OČTK - spracúvanie je nevyhnutné na splnenie zákonnej povinnosti prevádzkovateľa a to v zmysle Zákona 301/2005 Z. z. trestný poriadok v znení neskorších predpisov, Zákona č. 162/2015 Z. z. správny súdny poriadok v znení zákona č. 88/2017 Z. z., Zákona č. 125/2016 Z. z., Zákona o niektorých opatreniach súvisiacich s prijatím Civilného sporového poriadku, Civilného mimosporového poriadku a Správneho súdneho poriadku a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Oprávnený orgán štátu - spracúvanie je nevyhnutné na splnenie zákonnej povinnosti prevádzkovateľa a to v zmysle Všeobecného nariadenia o ochrane údajov
Prenos osobných údajov do tretích krajín sa nerealizuje.
Lehoty na vymazanie osobných údajov:
Automatizované rozhodovanie vrátane profilovania sa neuskutočňuje.
z dôvodu dodržiavania zásady minimalizácie sú všetky Vami poskytnuté osobné údaje nevyhnutnou zákonnou požiadavkou pre naplnenie účelu ich spracúvania.
Účel spracúvania osobných údajov – Kontaktný formulár:
V rámci činnosti dochádza ku spracúvaniu osobných údajov v evidencii klientov na účely zaslania odpovede na položenú otázku
Okruh dotknutých osôb: fyzické osoby - klienti
Zoznam osobných údajov: meno, priezvisko, email, bydlisko, telefónne číslo
Právny základ spracúvania osobných údajov: súhlas dotknutej osoby
Kategórie príjemcov: subjekty, ktorým osobitný predpis zveruje právomoc rozhodovať o právach a povinnostiach fyzických osôb: súdy, orgány činné v trestnom konaní
Prenos osobných údajov do tretích krajín sa nerealizuje.
Lehoty na vymazanie osobných údajov:
kontaktný formulár
maximálne 6 mesiacov (v prípade plnenia si zákonných povinností či právnych nárokov prevádzkovateľa podľa platnej legislatívy).
Automatizované rozhodovanie vrátane profilovania sa neuskutočňuje.
Dotknutá osoba má právo kedykoľvek odvolať súhlas so spracovaním osobných údajov, ktoré sa jej týkajú. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov založeného na súhlase pred jeho odvolaním; pred poskytnutím súhlasu musí byť dotknutá osoba o tejto skutočnosti informovaná. Dotknutá osoba môže súhlas odvolať rovnakým spôsobom, akým súhlas udelila.
Účel spracovania osobných údajov v kamerovom informačnom systéme:
V rámci činností dochádza k spracovaniu osobných údajov za účelom ochrany majetku prevádzkovateľa, ochrana života a zdravia, prevencia kriminality, zvyšovanie bezpečnosti objektu, zlepšenie výchovno –vzdelávacieho procesu, prevencia voči skrytej a neskrytej šikane
Okruh dotknutých osôb: osoby nachádzajúce sa v priestore monitorovanom kamerovým systémom
Zoznam osobných údajov: záznam z kamier
Právny základ spracovania osobných údajov: Oprávnený záujem prevádzkovateľa
Kategórie príjemcov: Súdy, OČTK - spracúvanie je nevyhnutné na splnenie zákonnej povinnosti prevádzkovateľa a to v zmysle Zákona 301/2005 Z. z. trestný poriadok v znení neskorších predpisov, Zákona č. 162/2015 Z. z. správny súdny poriadok v znení zákona č. 88/2017 Z. z., Zákona č. 125/2016 Z. z., Zákona o niektorých opatreniach súvisiacich s prijatím Civilného sporového poriadku, Civilného mimosporového poriadku a Správneho súdneho poriadku a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Oprávnený orgán štátu - spracúvanie je nevyhnutné na splnenie zákonnej povinnosti prevádzkovateľa a to v zmysle Všeobecného nariadenia o ochrane údajov
Prenos osobných údajov do tretích krajín sa nerealizuje.
Lehoty na vymazanie osobných údajov:
kamerový záznam
72 hodín
Automatizované rozhodovanie vrátane profilovania sa neuskutočňuje.
Hlavným oprávneným záujmom je ochrana majetkových, finančných a iných záujmov prevádzkovateľa a taktiež ochrana majetku, života a zdravia dotknutých osôb.
Účel spracúvania osobných údajov - Infozákon:
V rámci činnosti dochádza ku spracúvaniu osobných údajov pri evidencii fyzických osôb, ktoré požiadali sprístupnenie informácií
Okruh dotknutých osôb: fyzické osoby, ktoré požiadali o sprístupnenie
Zoznam osobných údajov: titul, meno, priezvisko, bydlisko, telefónne číslo, e-mail, podľa § 20 zákona 211/2000 Z.z. o slobodnom prístupe k informáciám
Právny základ spracúvania osobných údajov: Zákon č. 211/2000 Z.z. o slobodnom prístupe k informáciám
Kategórie príjemcov: subjekty, ktorým osobitný predpis zveruje právomoc rozhodovať o právach a povinnostiach fyzických osôb: súdy, orgány činné v trestnom konaní
Prenos osobných údajov do tretích krajín sa nerealizuje.
Lehoty na vymazanie osobných údajov:
Žiadosti
5 rokov
Automatizované rozhodovanie vrátane profilovania sa neuskutočňuje.
z dôvodu dodržiavania zásady minimalizácie sú všetky Vami poskytnuté osobné údaje nevyhnutnou zákonnou požiadavkou pre naplnenie účelu ich spracúvania.
Účel spracúvania osobných údajov – Všeobecná agenda:
V rámci činnosti dochádza ku spracúvaniu osobných údajov pri elektronickej komunikácii občanov s orgánmi verejnej moci
Okruh dotknutých osôb: fyzické osoby - občania
Zoznam osobných údajov: všeobecne použiteľný identifikátor – rodné číslo, titul, meno a priezvisko, bydlisko, telefónne číslo, e-mail, číslo OP, dátum narodenia zaručený elektronický podpis
Právny základ spracúvania osobných údajov: Zákon č. 305/2013 Z.z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov ( zákon o e-Govermente )
Kategórie príjemcov: Ústredný portál verejnej správy, ministerstvá a orgány štátnej správy, subjekty, ktorým osobitný predpis zveruje právomoc rozhodovať o právach a povinnostiach fyzických osôb (napr. súdy).
Prenos osobných údajov do tretích krajín sa nerealizuje.
Lehoty na vymazanie osobných údajov:
Všeobecná agenda
10 rokov
Automatizované rozhodovanie vrátane profilovania sa neuskutočňuje.
z dôvodu dodržiavania zásady minimalizácie sú všetky Vami poskytnuté osobné údaje nevyhnutnou zákonnou požiadavkou pre naplnenie účelu ich spracúvania.
Žiadosti dotknutých osôb na uplatnenie práv
Účel spracúvania osobných údajov je evidencia a vybavenie žiadostí dotknutých osôb pri uplatňovaní práv v zmysle Nariadenia.
Okruh dotknutých osôb: fyzické osoby – dotknuté osoby / žiadatelia
Zoznam osobných údajov: titul, meno, priezvisko, trvalý pobyt, emailová adresa
Právny základ spracovania osobných údajov: Čl. 6 ods. 1 písm. c) Nariadenia
Kategórie príjemcov: subjekty, ktorým osobitný predpis zveruje právomoc rozhodovať o právach a povinnostiach fyzických osôb: súdy, orgány činné v trestnom konaní
Prenos osobných údajov do tretích krajín sa nerealizuje.
Lehoty na vymazanie osobných údajov:
Žiadosti
10 rokov
Automatizované rozhodovanie vrátane profilovania sa neuskutočňuje.
Z dôvodu dodržiavania zásady minimalizácie sú všetky Vami poskytnuté osobné údaje nevyhnutnou zákonnou požiadavkou pre naplnenie účelu ich spracúvania.
Dotknuté osoby, o ktorých sú spracúvané osobné údaje pre konkrétne vymedzené účely, si môžu uplatniť nasledovné práva:
Právo požadovať prístup k svojim osobným údajom - Právo na opravu osobných údajov - Právo na vymazanie osobných údajov - Právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov - Právo namietať proti spracúvaniu osobných údajov - Právo na prenos svojich osobných údajov - Právo podať sťažnosť dozornému orgánu, t.j. Úradu na ochranu osobných údajov SR
Uvedené práva dotknutej osoby sú bližšie špecifikované v článkoch 15 až 21 Nariadenia. Dotknutá osoba si uvedené práva uplatňuje v súlade s Nariadením a ďalšími príslušnými právnymi predpismi. Voči prevádzkovateľovi si dotknutá osoba môže svoje práva uplatniť prostredníctvom písomnej žiadosti alebo elektronickými prostriedkami. V prípade, že dotknutá osoba požiada o ústne poskytnutie informácií, informácie sa môžu takto poskytnúť za predpokladu, že dotknutá osoba preukázala svoju totožnosť.
SOŠ gastronómie a hotelových služieb prijala všetky primerané personálne, organizačné a technické opatrenia za účelom maximálnej ochrany Vašich osobných údajov s cieľom v čo najväčšej miere znížiť riziko ich zneužitia. V zmysle našej povinnosti vyplývajúcej z článku 34 Nariadenia Vám ako dotknutým osobám oznamujeme, že ak nastane situácia, že ako prevádzkovateľ porušíme ochranu Vašich osobných údajov spôsobom, ktorý pravdepodobne povedie k vysokému riziku pre práva a slobody fyzických osôb, bez zbytočného odkladu Vám túto skutočnosť oznámime.
Právne predpisy a s nimi súvisiace spôsoby spracovávania Vašich osobných údajov sa môžu meniť. Ak sa tieto zásady rozhodneme aktualizovať, umiestnime zmeny na našej webstránke a budeme Vás o týchto zmenách informovať. V prípadoch, kedy má dôjsť k zásadnejšej zmene týchto zásad, alebo v prípade, kedy nám tak uloží zákon, budeme Vás informovať vopred. Žiadame Vás, aby ste si tieto zásady starostlivo prečítali a pri ďalšej komunikácii s nami, resp. používaní našej webstránky tieto zásady pravidelne kontrolovali.
Ak máte akúkoľvek otázku ohľadne spracúvania Vašich osobných údajov, vrátane uplatnenia vyššie uvedených práv, môžete sa obrátiť na našu Zodpovednú osobu poskytovanú spoločnosťou EuroTRADING s.r.o. (www.eurotrading.sk), emailom na zo@eurotrading.sk. Všetky vaše podnety a sťažnosti riadne preveríme a zašleme Vám vyjadrenie.
Ak nie ste spokojný s našou odpoveďou, alebo sa domnievate, že vaše osobné údaje spracúvame nespravodlivo alebo nezákonne, môžete podať sťažnosť na dozorný orgán, ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, https://dataprotection.gov.sk, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27; tel. číslo: +421 /2/ 3231 3214; E-mail: statny.dozor@pdp.gov.sk.
CookiesČo sú cookies?
Pre pro-užívateľské webové stránky a prispôsobenie prevádzky našich webových stránok Vašim potrebám, náš portál používa súbory cookies. Súbor cookie je malý súbor, ktorý sa na Vašom počítači ukladá lokálne, keď navštívite webové stránky. Súbory cookie nám tiež umožňujú analyzovať používanie našich webových stránok. Nezahŕňajú žiadne osobné údaje a nie je možné Vás prostredníctvom nich identifikovať na webových stránkach tretích strán - vrátane stránok poskytovateľov analýzy.
Aké cookies používame a prečo?
Používame iba nevyhnutné cookies, ktoré umožňujú základné funkcie fungovania našej webovej stránky (prevádzkovateľ: SOŠ gastronómie a hotelových služieb, Farského 9, Bratislava 85101, IČO: 17054281) a bezpečný prístup k webovej stránke. Naša webová stránka nemôže bez týchto cookies fungovať. K takémuto spracúvaniu údajov dochádza v súlade s ustanovením §55 ods. 5 Zákona č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách. Údaje nebudú zdieľané s tretími stranami ani prenášané do tretích krajín alebo medzinárodných organizácii.
Ako kontrolovať súbory cookies?
Nakoľko ide o technické cookies, nie je možné súbor cookies vymazať.
Ako je možné zmeniť nastavenia cookies?
Cookies môžete prijať alebo odmietnuť - vrátane tých, ktoré sa používajú na sledovanie webových stránok - výberom vhodných nastavení pre váš prehliadač. Môžete nastaviť prehliadač, aby vás upozornil, keď dostanete nový súbor cookie, alebo ich úplne zablokovať.
Viac informácii o tom, ako je možné spravovať cookies policy najviac používanými prehliadačmi sa dozviete:
https://support.apple.com/en-gb/safari
V prípade ďalších otázok a otázok týkajúcich sa Vašich práv kontaktujte zodpovednú osobu: zo@eurotrading.sk ; alebo navštívte našu webovú stránku: (doplniť link na záložku zásady)